Vragen

  1. Geldt een gesprek met Rechtspreventie als juridisch bewijsmateriaal?
  2. Wanneer wordt mijn gesprek opgenomen door Rechtspreventie?
  3. Krijgt de ontvanger van mijn gesprek mijn nummer in beeld of het nummer van Rechtspreventie?
  4. Wordt mijn gesprek beluisterd door derden?
  5. Moet ik zeggen dat het gesprek wordt opgenomen?
  6. Wanneer krijg ik mijn SMS bericht met mijn gesprekscodes?
  7. Ik heb een geheim nummer, kan ik Rechtspreventie gebruiken?
  8. Kan ik via Rechtspreventie bellen met mijn nummerherkenning uit?
  9. Welk nummer moet ik invoeren als het systeem me om mijn nummer vraagt?
  10. Kan ik via Rechtspreventie een servicenummer bellen (bijvoorbeeld een 0900-nummer)?
  11. Wat zijn de kosten wanneer ik bel via Rechtspreventie?
  12. Kan ik met Rechtspreventie in het buitenland bellen?
  13. Ik heb mijn gesprek gevoerd. Wat nu?
  14. Welke voordelen biedt geregistreerd staan?
  15. Welk programma heb ik nodig om een Rechtspreventie bestand te beluisteren?
  16. Waar kan ik mijn account gegevens beheren?
  17. Ontvang ik al mijn gesprekken in mijn mailbox?
  18. Hoe lang blijft mijn gesprek bewaard bij Rechtspreventie?
  19. Hoe groot is een Rechtspreventie bestand?
  20. Hoe lang kan een gesprek via Rechtspreventie maximaal duren?
  21. Ik ben mijn gesprekscode en wachtwoord kwijt. Wat nu?
  22. Ik ben het wachtwoord van mijn account kwijt wat moet ik doen?
  23. Het systeem geeft aan dat ik de verkeerde gesprekcode e/o wachtwoord intoets. Wat doe ik verkeerd?

Antwoorden

  1. Geldt een gesprek met Rechtspreventie als juridisch bewijsmateriaal?
    Rechtspreventie geeft geen enkele garantie met betrekking tot de juridische waarde van de geluidsbestanden. Uw opgenomen gesprek heeft echter wel authenticiteitwaarde, datum, tijd en duur van het gesprek zijn immers vastgelegd. Rechtspreventie voorziet geheel onafhankelijk in de opname van uw gesprek.
    » top

  2. Wanneer wordt mijn gesprek opgenomen door Rechtspreventie?
    Rechtspreventie neemt alleen het gesprek op wanneer u via 0900 - 20.20.200 (65cpm) belt. Dit is dus telkens eenmalig. Zodra u de verbinding verbreekt, is Rechtspreventie weer uitgeschakeld. Om opnieuw gebruik te maken van Rechtspreventie, dient u weer eerst het nummer van Rechtspreventie in te toetsen.
    » top

  3. Krijgt de ontvanger van mijn gesprek mijn nummer in beeld of het nummer van Rechtspreventie?
    De ontvanger van uw gesprek krijgt geen enkel nummer in beeld. Niet uw eigen nummer en ook niet het nummer van Rechtspreventie
    » top

  4. Wordt mijn gesprek beluisterd door derden?
    Rechtspreventie is betrouwbaar, uw gesprek wordt niet beluisterd door derden. Ook registreert Rechtspreventie geen gebruikersgegevens anders dan noodzakelijk voor het uitvoeren van de service.
    » top

  5. Moet ik zeggen dat het gesprek wordt opgenomen?
    Rechtspreventie adviseert aan te geven dat het gesprek wordt opgenomen. Indien u ervoor kiest dit niet te doen zal degene die u belt geen weet hebben dat het gesprek wordt opgenomen. De dienst voert Rechtspreventie uit onder verantwoordelijkheid van de gebruiker. De gebruiker verklaart te zullen handelen in overeenstemming met de voorschriften van de wet bescherming persoonsgegevens en andere toepasselijke regelgeving. Leest u onze regels er nog eens op na.
    » top

  6. Wanneer krijg ik mijn SMS bericht met mijn gesprekscodes?
    U krijgt vrijwel direct nadat u verbinding heeft met de beller het SMS bericht. Als het erg druk is kan het wat langer duren. Heeft u na 15 minuten nog steeds geen SMS bericht ontvangen, neem dan contact op met Rechtspreventie (info@rechtspreventie.nl).
    » top

  7. Ik heb een geheim nummer, kan ik Rechtspreventie gebruiken?
    Ook met een geheim nummer kan u gebruik maken van onze dienst.
    » top

  8. Kan ik via Rechtspreventie bellen met mijn nummerherkenning uit?
    Ja dat kan. Voor onze dienst kunt u bellen met of zonder nummerherkenning.
    » top

  9. Welk nummer moet ik invoeren als het systeem me om mijn nummer vraagt?
    U moet het nummer invoeren van degene die u wilt bellen.
    » top

  10. Kan ik via Rechtspreventie een servicenummer bellen (bijvoorbeeld een 0900-nummer)?
    Via Rechtspreventie kunt u geen 0800/0900/0906/0909 service nummers bellen. Het is binnenkort wel mogelijk 0800 nummers te bellen. Wanneer dit mogelijk is zullen wij dit melden op onze site.
    » top

  11. Wat zijn de kosten wanneer ik bel via Rechtspreventie?
    Bellen via Rechtspreventie kost € 0,65 per minuut. Hiermee betaalt u voor gebruik van de gehele dienst. Voor het downloaden of verzenden van uw gesprek worden géén extra kosten doorberekend. Wanneer u mobiel belt betaalt u hiernaast nog de gebruikelijke belkosten van uw eigen mobiele telefoon. Prijzen worden doorberekend via uw eigen telefoonrekening en zijn inclusief BTW.
    » top

  12. Kan ik met Rechtspreventie in het buitenland bellen?
    U kunt met Rechtspreventie momenteel niet naar buitenlandse bestemmingen bellen.
    » top

  13. Ik heb mijn gesprek gevoerd. Wat nu?
    U kunt uw gesprek d.m.v. uw gesprekscode en wachtwoord gratis downloaden van deze site. Heeft u gebeld met een mobiele telefoon, dan heeft u deze codes ontvangen per SMS bericht. Heeft u gebeld met een vaste telefoon dan heeft u kunnen aangeven of u de gesprekscode wilde ontvangen per SMS of via spraak uitgesproken via uw telefoon.
    » top

  14. Welke voordelen biedt geregistreerd staan?
    Geregistreerd staan biedt vele voordelen:
    • U krijgt uw gevoerde gesprek direct na afronding va het gesprek verzonden in een e-mail.
    • U heeft geen gesprekcodes meer nodig.
    • U heeft al uw telefoongesprekken van de afgelopen maand achter elkaar op 1 pagina.
    • U kunt uw berichten zelf verwijderen.

    » top

  15. Welk programma heb ik nodig om een Rechtspreventie bestand te beluisteren?
    Het opgenomen telefoongesprek is in 4 verschillende bestandsformaten te downloaden. Deze bestanden kunt u op bijna iedere computer afspelen met bijvoorbeeld Windows Media Player, Winamp of Quicktime. Als de computer aangeeft dat deze programma's niet geïnstalleerd zijn, dan kunt u ze downloaden via www.microsoft.com (Windows Media Player), www.apple.com (Quicktime) of www.winamp.com (Winamp). Ook is uw bestand te downloaden in een VOC bestand. Dit bestand is kwalitatief iets beter. U moet dit bestand afspelen in een VOC player.
    » top

  16. Waar kan ik mijn account gegevens beheren?
    Als u een account heeft aangemaakt. Logt u in door uw e-mail adres en wachtwoord in te voeren. Vervolgens klikt u op de button beheer. Hier kunt u o.a. uw telefoonnummers plaatsen.
    » top

  17. Ontvang ik al mijn gesprekken in mijn mailbox?
    Als u zich registreert, ontvangt u alle gesprekken tot een grootte van 2 MB direct in uw e-mail box. Mocht het gesprek te groot zijn voor verzending dan kunt u het gesprek downloaden via deze site. Uw gesprek blijft maximaal 1 maand nadat het gesprek is gevoerd bewaard op onze server. U kunt uw gesprek tot 3 keer downloaden.
    » top

  18. Hoe lang blijft mijn gesprek bewaard bij Rechtspreventie?
    Uw gesprek blijft maximaal 1 maand nadat het gesprek is gevoerd bewaard op onze server. U kunt uw gesprek tot 3 keer downloaden.
    » top

  19. Hoe groot is een Rechtspreventie bestand?
    Elke minuut dat u belt via Rechtspreventie staat voor ongeveer 0.5 MB ruimte (500 kilobyte). Een gesprek van 2 minuten neemt dus minder dan 1 MB van uw opslagruimte in beslag.
    » top

  20. Hoe lang kan een gesprek via Rechtspreventie maximaal duren?
    Er is geen maximum aan de lengte. U kunt zo lang bellen als u zelf wilt.
    » top

  21. Ik ben mijn gesprekscode en wachtwoord kwijt. Wat nu?
    Rechtspreventie kan uit veiligheidsoverwegingen geen gesprekscode en password voor een tweede maal verstekken. Het is dus ook belangrijk dat u de codes van het gesprek goed overneemt. Tip: raadpleeg nogmaals goed de inkomende berichten van uw telefoon om te zien of u de SMS met codes toch nog kunt achterhalen.
    » top

  22. Ik ben het wachtwoord van mijn account kwijt wat moet ik doen?
    Klik hier, voer uw emailadres in en uw wachtwoord wordt direct gemaild.
    » top

  23. Het systeem geeft aan dat ik de verkeerde gesprekcode e/o wachtwoord intoets. Wat doe ik verkeerd?
    Wegens groot succes kan het soms eventjes duren voordat het gesprek online staat. Probeert u het nogmaals een half uur later. Mocht het dan niet lukken stuur ons dan een e-mail (info@rechtspreventie.nl) met daarin de volgende informatie:
    1. Uw gesprekscode en wachtwoord
    2. Uw telefoonnummer en het nummer van degene u heeft gebeld
    3. Tijdstip van het door u gevoerde gesprek Wij zullen u zo spoedig mogelijk proberen van dienst te zijn. Doordat rechtspreventie zelf geen gebruikers gegevens registreert zijn wij afhankelijk van derden. Wij vragen u daardoor maximaal 2 werkdagen geduld.

    » top